Αν και δεν είναι κάτι καινούργιο, ίσως το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουμε είναι να ξεκαθαρίσουμε σε αυτήν την ανάρτηση τι σημαίνει η έννοια του responsive website. Όταν μιλάμε για ανταπόκριση, από την άποψη του σχεδιασμού ιστοσελίδων, εννοούμε ένα σχέδιο που ευνοεί τη σωστή εμφάνιση μιας ιστοσελίδας σε διαφορετικές συσκευές, από επιτραπέζιο υπολογιστή ή φορητό υπολογιστή έως tablet ή κινητό τηλέφωνο. Πολλές ιστοσελίδες παρουσιάζουν προβλήματα πλοήγησης σε κινητά, παρ' ότι είναι ιδαίτερα διαδεμένος ο ευπροσάρμοστος σχεδιασμός ιστοσελίδων. Το responsive web design προσφέρει:
Εξοικονόμηση χρημάτων, χρόνου και πόρων:
Οι επενδύσεις στη δημιουργία και διαχείριση, διαχείριση και συντήρηση ιστού μειώνονται αφού υπάρχει μόνο ένας ιστότοπος. Επιπλέον, όταν ένα περιεχόμενο ή ενότητα ενημερώνεται, οι αλλαγές αντικατοπτρίζονται απευθείας σε όλες τις πλατφόρμες. Δεν χρειάζεται να επαναλαμβάνετε αυτή τη λειτουργία ξανά και ξανά.
Βελτιώστε τη μετατροπή και τις πωλήσεις:
Οι μη προσαρμοσμένοι ιστότοποι συνδέονται με υψηλά ποσοστά ανάκαμψης, αρνητικά σχόλια και έλλειψη αφοσίωσης και πωλήσεων. Αντίθετα, μια ενοποιημένη και συνεκτική εικόνα ιστού δημιουργεί εμπιστοσύνη μεταξύ των χρηστών και των πιθανών πελατών, επιτρέπει τη σύνδεση της επωνυμίας ή της εταιρείας με την καινοτομία και έχει θετικό αντίκτυπο στην αναλογία μετατροπής. Στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου, εάν ένας ιστός είναι ελκυστικός, οι χρήστες θα αποφασίσουν να αφιερώσουν περισσότερο χρόνο σε αυτό και να έχουν περισσότερες ευκαιρίες να αγοράσουν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, αντί να εγκαταλείψουν το καλάθι αγορών τους.
Κερδίστε πόντους από τις μηχανές αναζήτησης:
Η Google, η μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης στον κόσμο, συνιστά αποκριτικούς ιστότοπους βελτιστοποιημένους για κινητά. Εκτός από την επιβράβευση δίνει προτεραιότητα στην εμφάνισή τους σε κορυφαίες θέσεις μιας οργανικής αναζήτησης και επιπλέον, ανακοινώνει ότι θα ειδοποιήσει σε περίπτωση που ένας ιστός δεν συμμορφώνεται με τους βασικούς κανόνες βελτιστοποίησης. Με άλλα λόγια, εάν ένας χρήστης κινητής τηλεφωνίας αποφασίσει να εγκαταλείψει έναν ιστότοπο επειδή δεν φαίνεται όπως θα ήθελε, θα πατήσει το κουμπί «πίσω» και θα αναζητήσει ανάμεσα στα αποτελέσματα αυτό που ανταποκρίνεται περισσότερο στις ανάγκες του. Αυτή η πρακτική ταξινομείται από τις μηχανές αναζήτησης ως παράδειγμα κακής εμπειρίας χρήστη και θα μειώνει τα αποτελέσματα για κινητά.
Ευνοεί το SEO:
Η ενοποίηση των καναλιών πληροφοριών σε έναν ενιαίο ιστό, σε ένα μόνο URL, είναι το κλειδί για την αποφυγή λαθών και διπλό περιεχόμενο και για την επίτευξη καλύτερων αποτελεσμάτων στην τοποθέτηση SEO. Ποιος δίνει περισσότερα; Όπως όλες οι τεχνολογίες, ο σχεδιασμός με ανταπόκριση έχει επίσης τα μειονεκτήματά του, αν και σε μικρότερο βαθμό. Για παράδειγμα, μπορεί να είναι η περίπτωση μιας εταιρείας που έχει μια σελίδα προορισμού και οι στόχοι της επικεντρώνονται στη μετατροπή. Επομένως, μπορεί να ψάχνετε για διαφορετικό σχεδιασμό κινητού που εμφανίζει άλλες πληροφορίες. Σε αυτήν την περίπτωση, ο σχεδιασμός με ανταπόκριση δεν φαίνεται η καλύτερη επιλογή. Σε άλλες περιπτώσεις, ο «στόχος» επικεντρώνεται κυρίως στον χρόνο φόρτωσης. Αυτός ο τύπος σχεδίασης σας αναγκάζει να κατεβάσετε όλα τα στοιχεία του ιστότοπου και η απόδοση μερικές φορές μειώνεται. Ως λύση, οι ειδικοί συμβουλεύουν τη χρήση βιβλιοθηκών για τη διευκόλυνση της φόρτωσης της σελίδας υπό όρους και την αποφυγή περιττών πόρων για περιήγηση σε κινητά.